Quit bitching and moaning over qualitative research

It became almost fashionable to criticize qualitative market research. The charges are various and range from the old count of lacking mathematical proof to the newer, hip ones – not thinking out of the box, not keeping up with the real world’s developments, generally not being cool and interesting enough. All these and much more are real to some extent. Still, it is a multibillion business each year, so one would think that there should be something good about qualitative research. But what are those things? So, the question is: why do you still buy it, read it, use it?

Advertisements

12 Responses to “Quit bitching and moaning over qualitative research”

  1. in lipsa de cantitative

  2. nici agentiile nu stiu sa propuna cantitative. multi considera ca un calitativ te rezolva. nu sunt de acord.

  3. ok, nici eu nu cred ca un calitatie ar fi solutia magica la tot. Dar de ce sunt sarite cantitativele? Ma gandesc ca e tot o chestie de bani&timp. Adica un qual e mai ieftin si se face mai repede decat un quant asa ca hai sa numaram maini ridicate in grupuri.

  4. cati clienti chiar stiu ce inseamna cercetare? cati oameni de strategie din agentii cunosc termenul de TOM? de ce prima mentiune si de ce nu toate laolata? de cate ori ai explicat asta?

    in alegerea qual over quant nu predomina banii, ci mai degraba cunostintele clientului si puterea agentiei de a convinge clientul.

    Si, urasc FG-urile! 😀

  5. cati clienti chiar stiu ce inseamna cercetare? cati oameni de strategie din agentii cunosc termenul de TOM? de ce prima mentiune si de ce nu toate laolata? de cate ori ai explicat asta?

    in alegerea qual over quant nu predomina banii, ci mai degraba cunostintele clientului si puterea agentiei de a convinge clientul.

    Oh, BTH, I hate FG!

  6. I read qual research to validate or not hypothesis, things that I find intuitive, common sens. But then again, I am not a client, but a user of the reports.

    Oh, and I do not find anything to argue about in choosing qual over quant or viceversa, as there is such a simple way to detect the research needs – it’s called objectives! 🙂

  7. twinkie Says:

    v-ati gandit vreodata ca exista si tipuri noi de cercetare? check out biometric research, fara biasuri, analiza pura, prin masurarea reactiilor neurofiziologice, etc. sunt multe de spus, dar ideea e ca exista cercetare 2.0 si da, exista si in romania, si da, marii advertiseri deja o folosesc.

  8. Ne-a trecut prin cap :). Dar trebuie sa recunosc ca eu unul nu stiu foarte multe despre ea. Stiu insa ca se bazeaza pe masurarea obiectiva a unor procese neurofiziologice. Ceea ce intr-adevar pare a rezolva problema biasului indus de subiect. Insa, pare a fi o metoda ce exclude un element foarte important – contextul.
    Imi imaginez ca cel mai comun exemplu este detectorul de minciuni care masoara abateri de la valori standard considerate ca descriind adevarul. Problema este insa ca detectorul de minciuni spune doar finalul povestirii: X a facut Y. De ce a facut asta, in ce situatie, de ce a facut-o tocmai atunci, ce alte optiuni avea etc. nu avem cum sa aflam. Banuiesc ca din acest motiv detectorul de minciuni nu este folosit pe post de judecator ci ca proba.
    Mai mult, cred ca, in sine, nu spune foarte multe. Imi imaginez urmatoarea situatie: cercetatorul introduce stimulul (un logo) iar apoi masoara o reactie (oxigenarea unei zone din hipotalamus). Sa presupunem ca acea zona este considerate a fi legata de memoria de lunga durata. Deci vom afla ca atunci cand vede un anumit logo, subiectul isi acceseaza memoria de durata. Dar ce inseamna asta pentru logo-ul meu? Inseamna ca il asociaza cu un eveniment din copilarie, ca acest logo ii este cunoscut, ca ii trezeste asociatii pozitive, asociatii cu ce, din ce motiv? Imi pare ca biasul se muta din zona subiectului in zona cercetatorului.
    Insa este foarte posibil ca eu sa gresesc asa ca daca ai putea sa clarifici care sunt principiile acestei metode si sa ne dai cateva exemple am putea intelege mai bine. Simplul fapt ca metoda a aparut pe piata noastra si ca este folosita de marile agentii de publicitate nu ma ajuta cu nimic .
    Ai dreptate, sunt multe de spus, asa ca te rog nu te abtine.

  9. interesting article,, thanks for sharing .. I am glad to read it because it related to my studies

  10. great article. I became more and more excited to learn about qualitative research
    best regards

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: